» » Zahid Hamidi dinasihatkan jadi Timb Perdana Menteri yang berwibawa dan boleh dipercayai


Saya terkejut dengan cara Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, timbalan perdana menteri memberi respons terhadap isu konon adanya akuan bersumpah nak guling kerajaan, termasuk respon beliau terhadap kenyataan saya terhadapnya.

Cara beliau memberi respon tidak menggambarkan yang beliau seorang timbalan perdana menteri. Beliau seharusnya lebih bertenang dan tidak menampilkan sifat panas baran dan berang tak tentu pasal seperti orang hilang pertimbangan.

Rakyat Malaysia khususnya generasi muda sedang memerhati watak orang nombor dua dalam negara yang bakal mengambil alih teraju pimpinan nombor satu. Generasi muda berkehendak pimpinan yang bijak menyesuaikan diri dengan cabaran baru zaman kini. Penampilan Zahid seperti penampilan ketua Pemuda Umno tahun 60an/70 an.

Nasihat saya untuk beliau yang merupakan sahabat yang pernah menerajui kepimpinan Pemuda parti masing-masing agar beliau banyak bersabar, kepala dingin, berlapang dada, tidak panas baran dan berang dalam berhadapan dengan situasi yang sukar melanda negara.

Jangan amalkan politik ugut dan akulah yang berkuasa. Utama dan dahulukan kepentingan rakyat dan negara dari kepentingan politik kepartian.

Semoga beliau lebih cermat dalam memposisikan diri beliau dalam kepimpinan negara. Jangan mencipta permusuhan. Selamat maju jaya.



About Izikit

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply

Komen apa saja , cuma anda bertangggungjawab sepenuhnya atas komen anda sendiri .