» » Azwan Ali Pertahan Azmin, Anggap Pencabar Buang Masa


Pengacara dan personaliti televisyen sensasi, Azwan Ali mempertahankan kewibawaan abangnya, Mohamed Azmin walaupun pelbagai tuduhan dilemparkan terhadap calon serta penyandang Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam pemilihan parti itu kali ini.

Menganggap dirinya diva, beliau juga yakin Mohamed Azmin mampu mengekalkan jawatan ke dua tertinggi parti itu.

Mengakui walaupun tidak pernah terlibat dalam ceramah atau aktiviti kempen untuk abangnya itu, Azwan bagaimanapun tetap meletakkan kepercayaan yang tinggi terhadap Mohamed Azmin berbanding dua lagi pencabar.

Pandangannya itu disampaikan meneruai Twitternya, pada malam Sabtu.

"Salam. Anda tidak pernah lihat Azwan Ali di mana-mana kempen PKR. Peduli apa? Tapi saya sangat yakin, pemenangnya ialah YB Azmin Ali. Jadi?," tulis Azwan ringkas.

Azwan mengulas mengenai perkembangan terkini pemilihan PKR, terutamanya bagi saingan jawatan nombor dua parti itu yang melibatkan Mohamed Azmin yang dicabar dua calon lain iaitu Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Sehingga berakhir pusingan pertama pemilihan minggu lalu membabitkan enam negeri, Mohamed Azmin mengungguli senarai apabila memperoleh 5,111 undi meninggalkan Saiffuddin (2,322) dan Abdul Khalid (2,228).

Selain itu, menerusi Twitter juga, Azwan dengan lantang mengkritik pihak yang cuba memburukkan beliau dan Mohamed Azmin menerusi laman sosial dan blog bagi menjatuhkan kredibiliti abangnya itu sebagai ahli politik.

Tanpa berselindung, beliau menganggap tindakan dua pencabar abangnya itu hanya membazir masa kerana yakin Mohamed Azmin akhirnya akan mengekalkan jawatan disandangnya itu.

"Salam. Buat blog menghina YB Azmin Ali dan diva Azwan Ali? Bukan main lagi! Tuhan bayar tunai. Undi jauh ketinggalan! Jadi?.

"Salam. Ada hati konon dan lawan YB Azmin Ali? Buat semak kertas undi saja. Tup...tup..tup? Merosot jauh tercicir!," katanya.

Azwan sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan terbuka dengan mengatakan bahawa abangnya itu yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa lebih layak menjadi Menteri Besar Selangor berbanding Abdul Khalid.

Sumber M-S

About Izikit

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply

Komen apa saja , cuma anda bertangggungjawab sepenuhnya atas komen anda sendiri .